Τετάρτη, 16 Δεκεμβρίου 2009

Ιστορική συνάντηση Ελλάδας - Βουλγαρίας
Στο νέο μεθοριακό σταθμό του Αγίου Κωνσταντίνου συναντήθηκαν την Παρασκευή το πρωί οι Νομάρχες Ξάνθης και Σμόλιαν, ανοίγοντας έτσι τη δίοδο συνεργασίας Ελλάδας και Βουλγαρίας μετά και την ολοκλήρωση του τουριστικού κάθετου άξονα Ξάνθης – Ζλάτογκραντ – Φιλιππούπολης, ο οποίος μετά τέσσερα χρόνια και με πρωτοβουλία της Νομαρχίας Ξάνθης είναι πλέον γεγονός.
Μια δίοδος που πέρα από την ιστορική της σημασία, αφού μετά από 70 χρόνια ψυχροπολεμικής κατάστασης επανενώνει τους δύο λαούς, δημιουργεί προοπτικές ανάπτυξης και οικονομικής συνεργασίας και μάλιστα μέσα σε μια αρνητική παγκόσμια συγκυρία.

«Σήμερα είναι μια ιστορική μέρα θα έλεγα. Μετά από 70 περίπου χρόνια, για πρώτη φορά, ένα μεγάλο κομμάτι της νότιας Βουλγαρίας, θα έχει τη δυνατότητα να επικοινωνεί με την Ελλάδα, μέσα από έναν ολοκληρωμένο δρόμο ο οποίος δεν είναι υψηλών προδιαγραφών αλλά θα δίνει τη δυνατότητα της επικοινωνίας. Είναι μια μεγάλη ανατροπή, για να περάσουμε στην απέναντι πλευρά από το σημείο Άγιος Κωνσταντίνος, όπως ζητήσαμε να ονομαστεί ο μεθοριακός σταθμός, θέλαμε να διανύσουμε απόσταση 700 χιλιομέτρων και τώρα είναι μόλις 55 χιλιόμετρα. Οι αποστάσεις αλλάζουν, τα δεδομένα αλλάζουν, μετά από μια πρωτοβουλία που πήραμε ως νομαρχιακή αυτοδιοίκηση, βλέποντας ότι υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στην υλοποίηση των συμφωνημένων καθέτων αξόνων, φτάσαμε να δημιουργήσουμε ένα δρόμο ο οποίος συναντιέται με αντίστοιχο δρόμο από τη βουλγαρική πλευρά. Αυτός ο δρόμος, εκτιμούμε ότι για κάποια χρόνια θα εξυπηρετεί όλο το μήκος του συνόλου, από την Εξοχή της Δράμας μέχρι το Ορμένιο που είναι περίπου 300 χιλιόμετρα, σημειώνοντας ότι από την Ξάνθη και προς την Εξοχή, παρεμβάλλεται ένας τεράστιος ορεινός όγκος. Θα ωφεληθούν σημαντικά όλη η βορειοανατολική Ελλάδα, η Ξάνθη, η Καβάλα, η Θάσος, η Κομοτηνή, η Σαμοθράκη, ο Έβρος και η επισκεψιμότητα θα ανεβεί. Ομοίως θα ωφεληθεί και η νότια Βουλγαρία, αφού θα έχει πρόσβαση στη θάλασσα αλλά και εμείς θα έχουμε πρόσβαση στα χιονοδρομικά κέντρα και στις γειτονικές πόλεις. Ειδικά σε αυτή την περίοδο της οικονομικής κρίσης, στην περίοδο που χρειάζεται ρευστότητα, χρειάζεται η κυκλοφορία του χρήματος, καλούμε την ελληνική κυβέρνηση να προχωρήσει ταχέως στην υπογραφή της σύμβασης για το άνοιγμα αυτού του μεθοριακού σταθμού που είναι σχεδόν έτοιμος και βεβαίως να υλοποιηθεί όσο το δυνατόν στην πράξη, ως σημείο διέλευσης. Αυτό δεν καταργεί την υποχρέωση του Υπουργείου Υποδομών να υλοποιήσει τον κεντρικό κάθετο άξονα.»
Οι Νομάρχες Ξάνθης και Ζλάτογκραντ συναντήθηκαν σε ένα ιδιαίτερα θερμό κλίμα ενθαρρυμένοι από τις προοπτικές που διασφαλίζει στις περιοχές τους ο νέος τουριστικός άξονας ο οποίος ειδικά για την περιοχή μας συμβάλλει στο να ανακτήσει η Ξάνθη την κεντροβαρή θέση της στην έξοδο των Βαλκανίων προς το Αιγαίο και να αποκτήσει την αναγκαία ενδοχώρα με μια κρίσιμη μάζα πληθυσμού. Μία προοπτική που δίνει νέες αναπτυξιακές δυνατότητες σε ένα νομό που ήδη δοκιμάζεται σκληρά από την αποβιομηχάνιση και ψάχνει εναλλακτικές διόδους απασχόλησης επενδύοντας στον τριτογενή τομέα και δη στον τουρισμό. Αρκεί βέβαια οι όποιες προσπάθειες να μην περιορίζονται στις πρωτοβουλίες των τοπικών κοινωνιών αλλά να τύχουν της στήριξης του κεντρικού κράτους προκειμένου να υπάρξουν πολλαπλασιαστικά οφέλη.

Μ. Κώστογλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου