Τετάρτη, 16 Δεκεμβρίου 2009

Τροχαία ατυχήματα: υπάρχουν τρόποι να τα αποφύγουμε
Στατιστικές έρευνες έχουν αποδείξει ότι ποσοστό 93% των τροχαίων ατυχημάτων προκύπτουν από απρόσεκτη οδήγηση, μιας και πολύ συχνά οι οδηγοί δεν τηρούν τους κανονισμούς της τροχαίας.
Παρακάτω ακολουθεί ένας μικρός οδηγός, ο οποίος όπως φαίνεται είναι αρκετά χρήσιμος για τους οδηγούς καθώς και για το αν αυτοί έχουν τη δυνατότητα να «σοφάρουν» χωρίς να υπάρχει η πιθανότητα να προκαλέσουν κάποιο τροχαίο ατύχημα.
Πριν πιάσετε λοιπόν το τιμόνι στα χέρια σας…
Εξετάστε τα μάτια και την όρασή σας σε έναν οφθαλμίατρο.
Οδηγοί που έχουν κακή όραση (μυωπία) χωρίς τη χρήση γυαλιών ή φακών, συχνά γίνονται αιτία τροχαίων ατυχημάτων. Ορισμένοι άνθρωποι διαλέγουν να μη φορούν γυαλιά ή να μην είναι σε θέση να έχουν φακούς επαφής, και συνεχίζουν τη ζωή τους χωρίς κάποια μέτρα. Προφανώς η καλή όραση θα σας βοηθήσει να οδηγείτε σωστά στο δρόμο.
Πρέπει να μάθετε τα σήματα κυκλοφορίας και τις οδικές ταμπέλες.
Απομνημονεύστε τι σημαίνουν όλα αυτά τα σήματα. Υπάρχουν πολλά σημεία εκεί έξω, εκτός από την ταμπέλα "Σταμάτα". Οι περισσότεροι άνθρωποι, μεταξύ των οποίων και εγώ δεν τα γνωρίζουν όλα αυτά, αλλά κάποια μέρα μπορεί σας σώσει από ένα τροχαίο ατύχημα. Με τη σωστή χρήση αυτών των κανόνων θα μπορέσετε να αποφύγετε τυχόν τροχαία ατυχήματα.
Πριν καθίσετε στη θέση του οδηγού, θα πρέπει να έχετε κάνει έλεγχο του οχήματός σας.
Ελέγχετε τακτικά την πίεση του αέρα των ελαστικών σας, βεβαιωθείτε ότι όλα τα περικόχλια των τροχών είναι καλά σφιγμένα, το επίπεδο του λαδιού της μηχανής είναι επαρκές, βεβαιωθείτε ότι το ψυγείο του νερού είναι γεμάτο και τέλος το υγρό στα φρένα είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο. Αυτά όχι μόνο θα σας βοηθήσουν να αποφύγετε κάποιο τροχαίο ατύχημα, αλλά θα κάνει το αυτοκίνητό σας να έχει καλύτερη απόδοση και θα κάνετε και οικονομία στα καύσιμα. Η τακτική συντήρηση είναι απαραίτητη!
Μετά την εκκίνηση του κινητήρα ελέγξτε όλες τις λειτουργίες του φωτισμού και των καθαριστήρων.
Για να ελέγξετε τα φρένα, αναπτύξτε μια μικρή ταχύτητα και πατήστε το φρένο επανειλημμένα για να βεβαιωθείτε ότι τα φρένα λειτουργούν σωστά. Εάν πιστεύετε ότι υπάρχει μια διαφορετική αίσθηση του φρένου στα πόδια σας και η ένταση φρεναρίσματος δεν είναι επαρκής, τότε θα χρειαστεί να πάρετε το αυτοκίνητό σας στο συνεργείο για έλεγχο.
Όταν οδηγάτε το αυτοκίνητο, βεβαιωθείτε ότι το μυαλό σας και τα μάτια σας είναι στο δρόμο και όχι στο κινητό τηλέφωνο ή να κοιτάζετε κάτι ή κάποιον άλλο στο δρόμο.
Αυτό σημαίνει επίσης ότι εάν υπάρχει κάποιος δίπλα σας που σας μιλάει, να βεβαιωθείτε ότι εσείς κοιτάζετε το δρόμο ευθεία και όχι αυτόν που σας κοιτάει. Αν η μουσική σας αποσπά την προσοχή, τότε κλείστε το ραδιόφωνο ή χαμηλώστε την ένταση. Μη βάζετε τη μουσική πολύ δυνατά, για να ακούτε τον ήχο της μηχανής και το τί γίνεται στο εξωτερικό του αυτοκινήτου σας. Μπορεί να πατήσετε κατά λάθος κάποιο ζώο και να μην το καταλάβετε.
Και τέλος το πιο σημαντικό, μην υπερβαίνετε το όριο ταχύτητας.
Τα όρια ταχύτητας έχουν οριστεί από ειδικούς ώστε και στην παραμικρή πιθανότητα ατυχήματος το αυτοκίνητο να σταματάει αμέσως και ακόμη και αν δεν καταφέρετε να σταματήσετε πλήρως το αυτοκίνητο, οι ζημιές στο αυτοκίνητο και σε εσάς να είναι μηδαμινές.
Επιπλέον, όλοι μας θα πρέπει να γνωρίζουμε πως πολλοί ηλικιωμένοι ασθενείς οι οποίοι λαμβάνουν φαρμακευτική αγωγή που θα μπορούσε να επηρεάσει την απόδοσή τους στο τιμόνι δε γνωρίζουν τους κινδύνους που σχετίζονται με τα φάρμακά τους, σύμφωνα με νέα μελέτη του Ιδρύματος ΑΑΑ για την Ασφάλεια στο Δρόμο.
Μόλις 28% των ατόμων ηλικίας 56-93 ετών γνωρίζουν ότι τα φάρμακά τους μπορεί να επηρεάσουν την ικανότητά τους για οδήγηση, σύμφωνα με συνεντεύξεις με 630 άτομα που πραγματοποιήθηκαν στην Αλαμπάμα από το Σεπτέμβριο έως το Δεκέμβριο. Ακόμη πιο ανησυχητικό ήταν το εύρημα των ερευνητών ότι η γνώση των οδηγών για τις ενδεχόμενες ανεπιθύμητες ενέργειες των φαρμάκων μειωνόταν με την αύξηση της ηλικίας, παράλληλα με την αύξηση της χρήσης συνταγογραφούμενων φαρμάκων.
Ο αριθμός των οδηγών ηλικίας 55 ετών και άνω αναμένεται να αυξηθεί κατά περισσότερο από 50% έως το 2030, σύμφωνα με το Ίδρυμα ΑΑΑ, μια μη κερδοσκοπική ερευνητική ομάδα που εργάζεται για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων και των τραυματισμών.
Επίσης, τα παιδιά ηλικίας 8 έως 12 ετών διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο να υποστούν τραυματισμό στη σπονδυλική στήλη στη διάρκεια τροχαίου ατυχήματος - πιθανότατα επειδή οι ζώνες ασφαλείας δεν ταιριάζουν στη σωματική τους διάπλαση.
Ερευνητές οι οποίοι πραγματοποίησαν μελέτη σε παιδιά που νοσηλεύτηκαν μετά από τροχαίο με αυτοκίνητο βρήκαν ότι τα παιδιά κάτω των 12 ετών είχαν 7πλάσιες πιθανότητες από άτομα μεγαλύτερης ηλικίας να έχουν υποστεί σοβαρό τραυματισμό στη σπονδυλική στήλη.
Ακόμη, η κατάχρηση οινοπνεύματος είναι υπεύθυνη για ένα αξιόλογο ποσοστό της νοσηρότητας στον ελληνικό πληθυσμό. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η μέση κατανάλωση αλκοόλ στην Ελλάδα ήταν το 2003 7,68 λίτρα κατ' άτομο ετησίως. Συγκριτικά, ο μέσος όρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήταν για το ίδιο έτος 9,11 λίτρα κατ' άτομο ετησίως. Περίπου ένας στους πέντε Έλληνες δηλώνει ότι πίνει περισσότερες από 4 μερίδες οινοπνευματωδών ποτών την εβδομάδα.
Θα πρέπει λοιπόν όλοι μας να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί καθώς είτε όταν οδηγούμε είτε όταν κυκλοφορούμε πεζοί στους δρόμους, δεν παύει να ισχύει πως είμαστε εκτεθειμένοι στον κίνδυνο κάποιου τροχαίου ατυχήματος.
Δε θα πρέπει λοιπόν σε καμία περίπτωση να παραβαίνουμε τους κανόνες, εφόσον αγαπούμε τη ζωή μας και δε θέλουμε να θέσουμε σε κίνδυνο τη σωματική μας ακεραιότητα, ενώ σίγουρα θα πρέπει να μη βασιζόμαστε στην άποψη μερικών οδηγών οι οποίοι στην προσπάθειά τους να αποποιηθούν των ευθυνών που επωμίζονται όταν οδηγούν, θέτουν ως κύριο παράγοντα πρόκλησης ατυχήματος την κατάσταση των δρόµων ή την ελλειπή οδική σήμανση και τον κακό φωτισμό πολλών περιοχών στη χώρα μας.
Εάν είμαστε συνειδητοποιημένοι και τηρούμε κατά γράμμα τους κανόνες οδικής συμπεριφοράς, τότε σίγουρα θα μειώσουμε το ποσοστό της πιθανότητας ενός τροχαίου ατυχήματος, το οποίο πέρα από τις υλικές ζημιές που μπορεί να προκαλέσει, οι οποίες θεωρούνται και ασήμαντες πολλές φορές, μπορεί να θέσει σε κίνδυνο ακόμη και τη ζωή ενός ή και περισσότερων ανθρώπων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου