Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2009

Την αφερεγγυότητα εργολάβου καλούνται να πληρώσουν οι πολίτες
Ήταν μόλις λίγα χρόνια πριν όταν οι παλιννοστούντες από την πρώην Σοβιετική Ένωση πήραν τα δάνεια από το περιβόητο ΕΙΥΑΠΟΕ προκειμένου να χτίσουν το σπιτάκι τους που θα στέγαζε τα όνειρα και τις ελπίδες τους για μια νέα αρχή.
Με την έγκριση λοιπόν των δανείων συνάπτουν συμβόλαια με συγκεκριμένο εργολάβο, στο οποίο αναφέρεται ρητώς ότι οι ασφαλιστικές εισφορές βγαίνουν στο όνομα του ιδιοκτήτη, τις επιβαρύνεται όμως ο εργολάβος σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
Δυστυχώς όμως ο εργολάβος αντί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του την κοπανάει, με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες να σύρονται πλέον στο αυτόφωρο, όπως καταγγέλλει η μητέρα του κυρίου Χιονίδη, αφού καλούνται να καταβάλλουν εκ νέου τα ποσά που ήδη πλήρωσαν.
«Ήρθε η αστυνομία και σήκωσε το παιδί που κοιμότανε και δεν ήθελε να πάει», λέει: «μαμά είναι από το ΙΚΑ». Εγώ δεν τους πίστεψα και είπα: «να πας παιδί μου να δεις τι έγινε» και πήρε το παιδί και τον πήγανε μέσα και τότε τους ρώτησα «γιατί, για ποιο λόγο αφού εκείνος πήρε τα λεφτά του, τα πληρώσαμε όλα και τώρα τον κυνηγάμε, δεν μπορούμε να τον βρούμε τον εργολάβο. Εμείς τον πληρώσαμε, εκείνος έπρεπε να τα πληρώσει όλα, εμείς δεν ξέραμε, μετά μαζεύτηκαν τα λεφτά και μας έστειλαν χαρτί, είδαμε το ποσό (10.000 ευρώ), από πού θα τα βρούμε εμείς να τα πληρώσουμε; Δεν μπορώ, είμαι χήρα έχω τρία αγόρια, είμαι άνεργη και ούτε τα παιδιά μου δουλεύουν, ένα χρόνο κάθονται τα παιδιά χωρίς δουλειά, που θα τα βρω εγώ τα λεφτά για να πληρώσω το ΙΚΑ, σας παρακαλώ βοηθήστε μας, δεν ξέρω τι θα κάνουμε. Όπου και να πάμε το παιδί δεν μπορεί να πάει πουθενά έξω, έχω το ένα το παιδί στη Γερμανία και δεν μπορεί να πάει το άλλο να δουλέψει, θα τον πιάσουν και θα τον βάλουν ξανά μέσα. Αυτή τη στιγμή ο γιος μου είναι στη φυλακή, στην Ξάνθη. Εγώ θα πάω στο ΙΚΑ να ρωτήσω, θα μου πουν έλα να κάνεις ρύθμιση. Πώς θα κάνω ρύθμιση αφού δε δουλεύω, τα παιδιά δε δουλεύουν, πώς θα κάνω ρύθμιση; Και εκατό ευρώ να είναι δεν έχω να τα πληρώσω, δεν έχω ούτε ρεύμα».
Η περίπτωση όμως του κυρίου Χιονίδη δεν είναι η μοναδική, αφού όπως καταγγέλλει η κυρία Καίτη Κεσσίδου πρόεδρος του Συλλόγου Παλιννοστούντων «Η Φλόγα», και άλλοι Παλιννοστούντες έπεσαν θύματα της αφερεγγυότητας του εργολάβου και καλούνται τώρα να καταβάλουν εκ νέου τα ποσά στο ΙΚΑ τα οποία ήδη πλήρωσαν.
«Έχουμε και άλλες περιπτώσεις, είναι 5-6 οικογένειες εδώ στη Γενισέα και 10 οικογένειες περίπου στην ΕΚΤΕΝΕΠΟΛ. Είναι στην ίδια κατάσταση. Δηλαδή οι άνθρωποι τρέμουν, δεν μπορούν να κοιμηθούν γιατί ανά πάσα στιγμή μπορούν να έρθουν και να τους συλλάβουν και αυτούς. Το ίδιο συμβαίνει και με την κυρία αυτή. Βρίσκεται στην ίδια κατάσταση. Τι μπορεί να γίνει; Σε τι μπορεί να βοηθήσει το κράτος αφού από τη μέρα που ήρθαμε, δεν τηρεί τις υποσχέσεις του, για να πάω και σε αυτό το θέμα. Βέβαια αυτό το θέμα που προέχει είναι να βοηθήσουμε να βγει το παιδί όσο πιο γρήγορα γίνεται. Αλλά χρεωθήκαμε πολλές οικογένειες με αυτά τα δάνεια. Από τη μια δεν τηρούν οι εργολάβοι τις υποσχέσεις τους και από την άλλη μας πνίγει η ανεργία, δεν μπορούμε να πληρώσουμε τις δόσεις. Δηλαδή τι μπορεί να γίνει; Να βρεθεί κάποια λύση να βοηθηθούν οι Παλιννοστούντες. Ειδικά στη βόρεια Ελλάδα είναι σε χάλια κατάσταση. Σε όποια οικογένεια και να πάτε είναι άνεργοι, είναι χρεωμένοι και οι υποσχέσεις από το κράτος ότι θα δοθούν κάποια σπίτια, δεν τηρήθηκαν και περιμένουνε».
Πέρα όμως από το ηθικό ζήτημα της υπόθεσης, καθώς άνθρωποι άνεργοι οι οποίοι δεν μπορούν να καλύψουν ούτε τις βασικές τους ανάγκες καλούνται να πληρώσουν τις ατασθαλίες ανθρώπων που σε συγκεκριμένες εποχές ευνοήθηκαν ιδιαίτερα καθώς τους ανέθεταν έργα τεράστιων προϋπολογισμών, ανακύπτει και θέμα ανθρωπιάς για την ημέρα που επέλεξαν οι αρμόδιες αρχές να κινήσουν τη διαδικασία του αυτόφωρου καθώς η προσαγωγή του νεαρού στα κρατητήρια ημέρα Παρασκευή σημαίνει αυτόματα και παραμονή του καθόλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Και αναρωτιέται εύλογα ο καθένας. Δεν μπορούσαν να περιμένουν τουλάχιστον έως τη Δευτέρα που είναι ανοικτά τα δικαστήρια, όταν περίμεναν ολόκληρα χρόνια προκειμένου να κινήσουν τη διαδικασία;

Μ. Κώστογλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου