Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2009






Συνέντευξη με την Βίκη Σταυροπούλου




«Άπαιχτη» με όλη τη σημασία της λέξης, αυθόρμητη, με πηγαίο χιούμορ και πάνω από όλα αξιαγάπητος άνθρωπος. Επίθετα που χαρακτηρίζουν την Βίκυ Σταυροπούλου, την οποία γνωρίσαμε μέσα από την τηλεοπτική οθόνη και συγκεκριμένα από το Μega. Η «ευτραφής» γυναίκα που μπόρεσε να κερδίσει τον γόη της σημερινής εποχής στο σίριαλ «Είσαι το ταίρι μου», αγαπήθηκε όσο καμία άλλη ηθοποιός. Η συνέχεια της επιτυχημένης επαγγελματικής της πορείας ήταν αναμενόμενη, καθώς οι ρόλοι που ενσάρκωνε είτε στην τηλεόραση είτε στο θέατρο σημείωσαν τεράστια επιτυχία, μεταφρασμένη, είτε σε νούμερα είτε σε εισιτήρια.



Γνωρίζοντας τις δυσκολίες της υποκριτικής τέχνης, πως επιλέξατε και αποφασίσατε να ασχοληθείτε με το επάγγελμα αυτό;

Πριν ασχοληθώ μου φαινόντουσαν όλα ρόδινα. Αποτελώ όμως την φωτεινή εξαίρεση. Αφού λοιπόν ασχολήθηκα με το επάγγελμα, θεωρώ πως όπως κάθε δουλειά έχει τα καλά της και τα κακά της, τις ευκολίες και τις δυσκολίες της. Εγώ έτσι και αλλιώς από την φύση μου είμαι άνθρωπος που δεν μένει στις δυσκολίες, εστιάζω στο καλό, ξεπερνάω τα πράγματα, τουλάχιστον τα ανθρώπινα. Έτσι λοιπόν χωρίς να γνωρίζω τις δυσκολίες της δουλειάς, έγινα ηθοποιός αλλά και τώρα που έγινα σου λέω ότι οι χαρές είναι περισσότερες από τις δυσκολίες.

Ποια άτομα βρέθηκαν στον δρόμο σας, τα οποία σας στήριξαν και σας βοήθησαν να πάρετε το βάπτισμα του πυρός;

Ο κολλητός μου και αδερφικός μου φίλος, ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης ο οποίος με προετοίμασε κιόλας να δώσω εξετάσεις στη σχολή και ο Θοδωρής Πετρόπουλος ο οποίος είναι ο άνθρωπος που με ανακάλυψε γράφοντας μου τον ρόλο στο «είσαι το ταίρι μου»

Η πρώτη μεγάλη τηλεοπτική επιτυχία ήταν το σίριαλ Είσαι το ταίρι μου το οποίο σας κράτησε στην πρώτη γραμμή της αγαπημένης ηθοποιού. Πιστεύατε ότι θα υπήρχε τόσο γρήγορα ανταπόκριση και αναγνώριση από τον κόσμο;


Πιστεύω ότι είμαι πολύ τυχερό άτομο γιατί είναι πολύ σημαντικό να σου δίνεται η ευκαιρία στην εκκίνηση της καριέρας σου να ερμηνεύεις ένα τόσο καλό σενάριο, έναν τόσο ωραίο ρόλο. Είναι δώρο Θεού. Βέβαια έχει μεγάλη σημασία πως θα χειριστείς την τύχη σου. Πιστεύω επειδή την αντιμετώπισα με χαρά και ψυχραιμία ήταν και η συνέχεια πολύ καλή.

Ταυτόχρονα βλέπουμε ότι η μακρόχρονη συνεργασία σας με το Μega καλά κρατεί. Θα αλλάζατε τηλεοπτική στέγη πλέον εύκολά;

Όχι είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένη, γιατί θεωρώ πως οι άνθρωποι του Μega έχουν και άποψη και αισθητική που ταιριάζει με την δική μου. Βέβαια ποτέ δεν πρέπει να λες ποτέ, γιατί η ζωή είναι ανατρέψιμη και δεν ξέρουμε τι μας ξημερώνει. Αλλά προς το παρόν σου λέω ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να φύγω από το πρώτο κανάλι, έχοντας πολύ καλές σχέσεις. Νομίζω ότι θα ήταν πολύ κουτό.

Σας φοβίζει η αβεβαιότητα του επαγγέλματός; Τι θα συμβουλεύατε στα νέα παιδιά που έχουν ως στόχο τους να πετύχουν τα ίδια όνειρα σαν εσάς;

Η αβεβαιότητα δεν με φοβίζει γιατί τον φόβο προσπαθώ να μην τον έχω σαν στοιχείο στη ζωή μου, όσο μπορώ. Θεωρώ ότι λειτουργεί μόνο ανασταλτικά. Φυσικά ξέρω ότι είναι η φύση της δουλειάς τέτοια που μπορεί σήμερα να είμαι και αύριο να μην είμαι, αλλά όσο μπορώ απολαμβάνω το σήμερα που είμαι. Όσον αφορά, τα νέα τα παιδιά θα τα συμβούλευα να κάνουν αυτό που πραγματικά λέει η ψυχή τους και αν έχουν πίστη και στόχο, προσήλωση, πιστεύω ότι θα τα καταφέρουν. Και μια συμβουλή προς τους γονείς, μιας και είμαι κι εγώ μαμά. Αφήστε τα παιδιά να κάνουν αυτό που πραγματικά θέλουν γιατί μόνο τότε θα πετύχουν άλλωστε τότε θα είναι υπόλογα για την δική τους επιλογή.

Τα θεατρικά έργα που παίζετε τα τελευταία χρόνια σημειώνουν μεγάλη επιτυχία. Με ποιο κριτήριο επιλέγετε τα έργα που θα συμμετέχετε και τους συνεργάτες σας;

Είμαστε μια ομάδα ανθρώπων, ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, ο Θοδωρής Πετρόπουλος και εγώ που είμαστε τα τελευταία χρόνια στο θέατρο «Εμπορικόν» και όλοι μαζί συναποφασίζουμε τι θεατρικά έργα θα ανεβάσουμε. Ανάλογα με την εποχή, την στιγμή και αν μας συγκινεί για κάποιο λόγο το έργο, γιατί ακόμη και μια κωμωδία μπορεί να σε συγκινήσει. Τους συνεργάτες μας τους επιλέγουμε ανάλογα με το τι ρόλος τους ταιριάζει καθαρά.

Η δημοσιότητα σε αυτό το επάγγελμα είναι αναπόφευκτη. Εσείς πως την αντιμετωπίζετε; Υπήρχαν φορές που σας φόβισε;

Στη αρχή με φόβισε πάρα πολύ γιατί ανακάλυψα πόσο τρομακτική είναι η δύναμη της τηλεόρασης και πόσο μεγάλη και γρήγορη είναι. Από την μια στιγμή στην άλλη άλλαξε η ζωή μου. Από το πρώτο κιόλας επεισόδιο θέλω να σου πω ότι σου δίνει χαρά. Υπάρχουν όμως στιγμές που ζητάς να είσαι μόνος, άνθρωποι είμαστε όλοι έχουμε τις κλειστές μας. Είχα ενοχληθεί που βρέθηκα σε μια κηδεία και ήρθαν και μου ζητούσαν αυτόγραφο. Αλλά από την άλλη είναι πολύ γλυκό να αντιλαμβάνεσαι, να νιώθεις την συμπάθεια του κόσμου γιατί χωρίς τον κόσμο δεν θα ήμουν τίποτα, χάρη στον κόσμο υπάρχω και αυτό το εκτιμώ και τους ευγνωμονώ και ο κόσμος αυτό το καταλαβαίνει και έτσι έχουμε αυτό το αλισβερίσι ενέργειας, συμπάθειας και εκτίμησης μεταξύ μας, έτσι νομίζω. Και αυτό που θέλω να σου πω, ακόμη και αν είναι υπερβολικός κάποια στιγμή, δεν με ενοχλεί γιατί είμαι και εγώ, οπότε μπορώ να συμμεριστώ απολύτως τους υπερβολικούς ανθρώπους.

Η νέα θεατρική παράσταση που συμμετέχετε ονομάζεται «συμπέθεροι από τα Τίρανα», η οποία σημείωσε μεγάλη επιτυχία και το καλοκαίρι. Τι σας προσέλκυσε ώστε να παίξετε αυτό τον ρόλο;


Είναι η μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία και εμπορική του καλοκαιριού. Πολλές φορές δυστυχώς δεν υπήρχαν θέσεις να κάτσει ο κόσμος κα έφευγε. Το είδες κι εσύ που ήρθες στην παράσταση. Παρεπιπτόντως να προσθέσω ότι το κοινό της Ξάνθης, είναι ένα πάρα πολύ ωραίο κοινό και το λέω με απόλυτη ειλικρίνεια. Είναι μια λαϊκή κωμωδία, ξεκαρδιστική. Γραμμένη από τους Ρέππα-Παπαθανασίου, με πολύ ωραία ομάδα συντελεστών. Θα συνεχιστεί και τον χειμώνα η παράσταση στο θέατρο Λαμπέτη. Ελπίζω να συνεχίσουν να πηγαίνουν όλα τόσο καλά.

Βέβαια η παράσταση ξεκίνησε το χειμώνα αλλά τελικά αποδεικνύεται ιδιαίτερα επίκαιρη αυτό το διάστημα με τη συζήτηση που άνοιξε για την λαθρομετανάστευση και τον τρόπο αντιμετώπισης αυτών των ανθρώπων. Πως βλέπετε όλα αυτά που συμβαίνουν και ακούγονται και τελικά η τέχνη μπορεί να αμβλύνει τις διαφορές;

Δεν μου αρέσει καμία μορφή ρατσισμού. Είτε αυτή πρόκειται για ανθρώπους από άλλο τόπο είτε για ανθρώπους που έχουν άλλες ιδιαιτερότητες, σεξουαλικές, ιδιαιτερότητες στην εμφάνιση… Οφείλουμε να σεβόμαστε την διαφορετικότητα του άλλου. Θεωρώ ότι τους ανθρώπους που έρχονται στην χώρα μας και ακολουθούν τις παραδόσεις μας και σχεδόν όλα τα ήθη και τα έθιμά μας, οφείλουμε να τους εντάξουμε στο κοινωνικό σύνολο και να μην τους απορρίπτουμε. Μιας και είμαι παιδί μεταναστών, οι γονείς μου ήταν χρόνια στην νότια Αφρική και έχω ακούσει από τους γονείς μου πόσο άσχημα ένιωθαν εκείνοι όταν στα υπόλοιπα κράτη τους αντιμετώπιζαν ρατσιστικά και επειδή είμαστε ένας λαός που έχουμε πολλούς μετανάστες κυρίως παλαιότερα, νομίζω ότι είναι απαράδεκτο να αντιμετωπίζουμε ρατσιστικά αυτούς τους ανθρώπους. Όλοι είναι άνθρωποι του Θεού. Υπάρχουν καλοί Έλληνες και κακοί Έλληνες, καλοί Αλβανοί και κακοί Αλβανοί.

Ξέρουμε ότι «οργώσατε» κυριολεκτικά την Ελλάδα με την θεατρική παράσταση στην οποία συμμετέχουν πολλοί αξιόλογοι ηθοποιοί. Ποιοι είναι; Και ποιες περιοχές επισκεφθήκατε στις οποίες φυσικά περιλαμβάνεται και η Ξάνθη;

Οι ηθοποιοί που συμμετέχουν στην παράσταση είναι ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης όπου νιώθω τεράστια σκηνική ασφάλεια μαζί του γιατί είναι ο πιο δοκιμασμένος μου φίλος και τον θαυμάζω πολύ. Είναι η Τζόυς Ευείδη, ο Δημήτρης Μαυρόπουλος, ο Δημήτρης Τσέλιος, η Δήμητρα Στογιάννη, ο Καζάκας, η Κουτσοβού και ο Τριπόδης. Έχω να σου πω ότι έχω ξετρελαθεί γυρίζοντας την χώρα μας. Είναι αυτό που είχε πει ο Σαββόπουλος, ότι ζούμε στην ντιζνειλαντ του Θεού. Είναι μαγική η χώρα μας και λυπάμαι πάρα πολύ που η πολιτεία αλλά και εμείς που είμαστε μέλη της δεν την προσέχουμε έτσι όπως της αξίζει.

Με αυτή την περιοδεία ο κόσμος της περιφέρειας έχει την δυνατότητα να παρακολουθήσει θεατρικές παραστάσεις, καθώς δεν τους δίνεται η ευκαιρία εύκολα να δουν θεατρικά έργα. Πόσο σημαντικό είναι αυτό και γιατί αυτή η αποστασιοποίηση των θιάσων από την περιφέρεια;

Ο κόσμος της περιφέρειας είναι πιο «αθώοι» και έρχονται πιο θετικά προδιαθετημένοι, χωρίς να σημαίνει ότι είναι αφελείς ούτε άσχετοι. Τις καλές παραστάσεις τις επικροτούν και τις κακές τις σχολιάζουν και πολύ καλά κάνουν. Με συγκινεί πάρα πολύ η επαφή με το κοινό διότι για κάποιους πρακτικούς λόγους δεν μπορούν να έρθουν να μας δουν στην Αθήνα. Είναι και ένας βασικός λόγος που δέχτηκα το καλοκαίρι να παίξω σε αυτό το έργο.

Να κλείσουμε με το επόμενο τηλεοπτικό βήμα μετά την εξάχρονη επιτυχία του σίριαλ «7 θανάσιμες πεθερές». Ποιο θα είναι; Βρίσκεστε σε συζητήσεις; Ενδέχεται να σας δούμε και σε τηλεοπτική εκπομπή; Υπάρχει άγχος για την επόμενη τηλεοπτική κίνηση;

Οι 7 θανάσιμες πεθερές συνεχίζονται για έβδομη χρονιά. Είναι η μακροβιότερη κωμωδία της ελληνικής τηλεόρασης και μου ζήτησαν να κάνω και 12 επεισόδια taxi girl στην επαρχία για τα 20 χρόνια του Μega τα οποία θα γυριστούν στην επαρχία και θα ζητήσω να έρθουμε και στην Ξάνθη.

Στο θέατρο θα θέλατε να παίξετε και δραματικούς ρόλους εκτός από κωμικούς;

Ναι πάρα πολύ. Γενικά μου αρέσει να δοκιμάζομαι σε διαφορετικά πράγματα. Αυτή είναι η πρόκληση για τον ηθοποιό. Αλλά ξέρεις, όταν χαρακτηρίζεσαι κωμικός συνήθως οι προτάσεις είναι αυτής της γκάμας. Έχω παίξει Στρινμπερκ, την δεσποινίδα Τζούλια στο ρόλο της Κριστίν. Έχω συμμετάσχει και στο Γιούγκερμαν. Κυρίως όμως υπάρχω στην κωμωδία.

Κλείνοντας, ηθοποιός, τουλάχιστον κάποτε, σήμαινε «ποιώ ήθος». Σήμερα ισχύει αυτή η αρχή;

Θέλω να πιστεύω πως ναι. Δεν μπορούμε να μιλάμε γενικά, γιατί υπάρχουν οι ηθοποιοί που ποιούν ήθος αλλά και αυτοί που δεν το κάνουν. Θέλω να ελπίζω ότι εγώ ανήκω στην κατηγορία που ποιώ ήθος. Διαχωρίζω τους ηθοποιούς σε δύο κατηγορίες, σε αυτούς που έχουν τρέλα με την δουλειά τους και σε αυτούς που έχουν τρέλα με την πάρτη τους. Εγώ θέλω να πιστεύω ότι ανήκω στην πρώτη κατηγορία γιατί έχω τρέλα με την δουλειά μου. Τους αγαπάω όλους, εμπιστεύομαι λίγους και δεν κάνω κακό σε κανέναν.

Γ. ΚΟΥΤΣΟΥΡΛΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου