Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2009

Συγγνώμη κύριε Νομάρχα

Με διπλή λωρίδα η 28ης Οκτωβρίου και όχι διπλής κατεύθυνσης. Είδαμε το δάσος και παραβλέψαμε το δέντρο και γι αυτό οφείλουμε να απολογηθούμε.



Η αλήθεια αποκαθίσταται
Τα προβλήματα λύνονται;

Την αποκατάσταση της αλήθειας από πλευράς εφημερίδας Τόλμης ζητά με επιστολή του ο Νομάρχης Ξάνθης αναφορικά με τη ρύθμιση της κυκλοφορίας επί της οδού 28ης Οκτωβρίου.
Από παρανόηση λοιπόν η συντάκτρια του άρθρου έγραψε ότι η πρόταση της νομαρχίας μιλούσε για δρόμο διπλής κατεύθυνσης ενώ αυτή έκανε λόγο για δρόμο με δύο λωρίδες κυκλοφορίας.
Ένα λάθος που δημόσια οφείλουμε να αναγνωρίσουμε και να αποκαταστήσουμε ζητώντας συγγνώμη για το συγκεκριμένο θέμα.
Ειδικότερα η επιστολή του Νομάρχη Ξάνθης αναφέρει
«Ισχυρίζεστε σε δημοσίευμα της 30ης Οκτωβρίου 2009, με εκτενείς αναφορές και μου επιτίθεστε προσβλητικότατα, ότι δήθεν πρότεινα να γίνει η οδός 28ης Οκτωβρίου διπλής κατεύθυνσης, γεγονός που είναι ψευδές.
Αντιθέτως, πρότεινα, η ως άνω οδός να μείνει μιας κατεύθυνσης προς την κεντρική Πλατεία με δύο λωρίδες, αντί για μία που έχει σήμερα, απαγορεύοντας την στάθμευση.
Σε συνδυασμό με άλλα άδικα και προσβλητικά δημοσιεύματά σας επιφυλάσσομαι κάθε δικαιώματός μου και ζητώ την άμεση, με ίδιου μεγέθους ειλικρινή αποκατάσταση της αλήθειας». Η εφημερίδα Τόλμη δεν έχει κανέναν ενδοιασμό όταν κάπου σφάλλει να αναγνωρίσει δημόσια το λάθος της. Ας δούμε όμως την ουσία του δημοσιεύματος και όχι το αν ο δρόμος πάει και έρχεται ή απλώς πηγαίνει. Γιατί αν κανείς σταθεί σε αυτό το σημείο τότε χάνει το δάσος.
Αυτό λοιπόν που λέγαμε στο προηγούμενο τεύχος μας ήταν η προχειρότητα του σχεδιασμού αφού αυτός γίνεται χωρίς επικαιροποιημένη κυκλοφοριακή μελέτη. Όπως αποδεικνύεται από τις συζητήσεις και τις προτάσεις που κατατίθενται ο όποιος σχεδιασμός λαμβάνει χώρα ερήμην των συγκοινωνιολόγων. Αν αυτό που ισχυριζόμαστε είναι ψευδές τότε γιατί μόλις λίγες ημέρες πριν οριζόταν από τη νομαρχία Ξάνθης θέσεις στάθμευσης για τα ταξί για να ακολουθήσει αμέσως μετά ο προβληματισμός για την απόφαση; Υπάρχουν μελέτες πάνω στις οποίες πατούν οι όποιες αποφάσεις της Νομαρχίας, και αν ναι γιατί δεν δίνονται στη δημοσιότητα;
Επιπρόσθετα αληθεύει ότι το κυκλοφοριακό είναι ένα πρόβλημα που δεν έχει ανακύψει τώρα αλλά υφίσταται επί σειρά ετών χωρίς να δοθεί λύση; Αληθεύει ότι ο εμπορικός κόσμος κατά καιρούς εξαπέλυσε τα βέλη του τόσο προς δήμο όσο και προς νομαρχία για την διαιώνιση του προβλήματος; Αληθεύει ότι τα όποια μέτρα πάρθηκαν αφορούσαν στην απαγόρευση της στάθμευσης γύρω από την πλατεία την ημέρα διεξαγωγής της λαϊκής αγοράς; Αληθεύει ότι το ίδιο διάστημα τουριστικά λεωφορεία έκλειναν την κίνηση σταθμεύοντας στην Τράπεζα Ελλάδος και απέναντι;
Ο κύριος Παυλίδης έχει δίκιο να διαμαρτύρεται για το λάθος που κάναμε. Όμως το πρόβλημα της Ξάνθης είναι αυτό; Δηλαδή εάν η 28ης Οκτωβρίου είναι διπλής κατεύθυνσης ή δρόμος με δύο λωρίδες κυκλοφορίας; Πραγματικά πιστεύει κανείς ότι όπως διαμορφώνεται η περιοχή θα αντέξει τον όγκο των αυτοκινήτων; Οι ίδιοι οι επαγγελματίες μιλούν, πέρα από υποβάθμιση του δρόμου, και για επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Μάλιστα ο κύριος Τσιακίρογλου ήταν που δήλωσε «ας μας πουν πού θέλουν να πάνε το εμπορικό κέντρο για να ξέρουμε κι εμείς τι θα κάνουμε». Είναι δικές μας απόψεις λοιπόν αυτές που εκφράστηκαν και μάλιστα απόψεις, που σύμφωνα με τον κύριο Νομάρχη τον προσβάλλουν;
Να πάμε και ένα βήμα παραπέρα. Στην επιστολή του προς τον κύριο Πούλιο αναφέρει «Οι αποφάσεις των ομόφωνων Δημοτικών Συμβουλίων πέντε (5) περιόδων για την ενοποίηση των πλατειών είναι σεβαστές και μη ελεγχόμενες ως προς την ουσία και την σκοπιμότητά τους από τον νόμο, παρά τις ενδεχόμενες άλλες προσωπικές απόψεις». Τελικά ποια είναι η θέση της νομαρχίας για το έργο της ενοποίησης; Θα συμβάλλει στην αναβάθμιση του εμπορικού κέντρου ή όχι; Γιατί σε αυτό δεν πήραμε απάντηση. Ούτε πήραμε απάντηση στο σημείο της επιστολής του προς τον κύριο Πούλιο που μιλούσε για «επικουρική αρμοδιότητα, εφόσον δεν δοθεί άλλη λύση, για λόγους δημοσίου συμφέροντος». Τι εννοούσε ακριβώς ο κύριος Νομάρχης; Εμείς σαν εφημερίδα περιμένουμε τις διευκρινίσεις τις οποίες φυσικά και οφείλουμε να δημοσιεύσουμε όταν μας δοθούν. Όπως περιμένουμε και συγκεκριμένες απαντήσεις στη βάση ποιας μελέτης γίνονται οι σχεδιασμοί για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας επί της 28ης Οκτωβρίου.
Ναι. Οφείλουμε να ζητήσουμε συγγνώμη. Συγγνώμη γιατί είδαμε το δάσος και παραβλέψαμε το δέντρο. Και γι αυτό ευθυνόμαστε.

Μ.ΚΩΣΤΟΓΛΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου