Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2009

ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΙΣ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ


Την αφαίρεση των φωτεινών διαφημιστικών πινακίδων οι οποίες είναι παράνομες, ζήτησε από το δήμο Ξάνθης και από την Εισαγγελία, το Τμήμα Τροχαίας Ξάνθης, εδώ και ένα χρόνο με επίσημα έγγραφα χωρίς ωστόσο μέχρι σήμερα να κινηθεί καμία διαδικασία.


ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΟΙ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΛΕΕΙ Η ΤΡΟΧΑΙΑ
ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΤΑ ΑΥΤΙΑ ΔΗΜΟΣ ΚΑΙ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ


Ήταν το Δεκέμβριο του 2008 όταν το Κανάλι 6 κινούσε το θέμα των φωτεινών διαφημιστικών πινακίδων οι οποίες είχαν τοποθετηθεί στην Κεντρική και στην πλατεία Ελευθερίας επισημαίνοντας τις δικαστικές αποφάσεις του συμβουλίου επικρατείας το οποίο τις έκρινε παράνομες και ζητώντας την απομάκρυνσή τους. Μάλιστα όπως τόνιζε ο συγκοινωνιολόγος Δημήτρης Κολάρος (Δελτίο 16-12-2008) ακόμη και σε πρόκληση ελαφρού ατυχήματος τα δικαστήρια καταδικάζουν τις δημοτικές αρχές οι οποίες δίνουν την άδεια.
Μάλιστα όπως τόνιζε τότε ο τηλεοπτικός σταθμός οι συγκεκριμένες πινακίδες παραβίαζαν ακόμη και τη συνθήκη της Βιέννης (άρθρο 4), την οποία συνυπέγραψε η χώρα μας, αναφορικά με τους όρους τοποθέτησής τους, αφού δεν τηρούνταν οι προδιαγραφές που ορίζονται από αυτήν και η οποία αναφέρει ρητώς ότι:
«Απαγορεύεται η εγκατάστασις πάσης πινακίδος, ειδοποιήσεως, διαγραμμίσεων ή συσκευής, ήτις θα ηδύνατο να επιφέρη σύγχυσιν μετά των πινακίδων σημάνσεως ή άλλων συσκευών ρυθμίσεως της κυκλοφορίας, ή να καταστήση ταύτας ολιγώτερον ορατάς ή αποτελεσματικάς, είτε να προκαλέση εκθάμβωσιν εις τους χρησιμοποιούντας τας οδούς, είτε απόσπασιν της προσοχής των, κατά τρόπον δυνάμενον να επιδράση επί της ασφαλείας της κυκλοφορίας»
Ακόμη στην εθνική νομοθεσία αναφέρεται «Απαγορεύεται η εγκατάσταση οποιασδήποτε πινακίδας, αφίσας, διαγράμμισης ή συσκευής, η οποία μπορεί να δημιουργήσει σύγχυση με πινακίδες σήμανσης ή με κυκλοφοριακή διαγράμμιση ή με άλλη συσκευή ρύθμισης της κυκλοφορίας ή να τις καταστήσει λιγότερο ορατές ή αποτελεσματικές ή να προκαλέσει θάμβωση στους χρήστες της οδού και γενικά να αποσπάσει την προσοχή τους κατά τρόπο που μπορεί να έχει δυσμενή επίδραση στην ασφάλεια της κυκλοφορίας. Οι πινακίδες, αφίσες, διαγραμμίσεις ή συσκευές, οι οποίες τοποθετούνται, κατά παράβαση της παρούσας παραγράφου, αφαιρούνται ή εξαλείφονται, αυτεπάγγελτα ή ύστερα από ειδοποίηση της αρμόδιας αστυνομικής αρχής με μέριμνα της δημόσιας, δημοτικής ή κοινοτικής υπηρεσίας που είναι αρμόδια για τη συντήρηση της οδού κατά περίπτωση, η οποία επίσης μεριμνά για τον καταλογισμό της σχετικής δαπάνης σε βάρος των παραβατών. Για τον καταλογισμό αυτό έχουν εφαρμογή οι διατάξεις για την είσπραξη των δημοσίων εσόδων.
Αυτός που παραβαίνει τις διατάξεις των παραγράφων 8 και 9 του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο δύο χιλιάδων (2.000,00) ευρώ και ποινή φυλάκισης έως δώδεκα (12) μήνες, επιφυλασσομένης και της εφαρμογής αντίστοιχων διατάξεων του Ποινικού Κώδικα και άλλων ειδικών ποινικών νόμων.»
Σύμφωνα λοιπόν με τα ανωτέρω στις 28/03/2008 το Τμήμα Τροχαίας της Αστυνομικής Διεύθυνσης Ξάνθης με έγγραφό του προς το Δήμο, αριθμ. Πρωτ. 2501/16/24, ζητεί την αφαίρεση των δύο φωτεινών επιγραφών για προβολή διαφημίσεων, σύμφωνα με το άρθρο 18 του Ν2130/93 και το άρθρο 11 του Ν3542/07, γνωστοποιώντας παράλληλα ότι η υπηρεσία έχει ήδη προβεί στην μήνυση του υπευθύνου της εγκατάστασης.
Δυόμιση μήνες μετά, στις 17/06/2009, και αφού ο δήμος δεν έχει προβεί σε καμία ενέργεια, η τροχαία Ξάνθης αναγκάζεται να αποστείλει, προς τιμήν της, νέο έγγραφο, αυτή τη φορά στον εισαγγελέα πλημμελειοδικών Ξάνθης, αριθ. Πρωτ. 2501/16/24β΄ παρακαλώντας για δικές του ενέργειες αφού ο δήμος Ξάνθης αρνήθηκε να προβεί στην αφαίρεσή τους, παρά τις συνεχείς οχλήσεις της υπηρεσίας, επισημαίνοντας μάλιστα ότι είναι παράνομα τοποθετημένες και αποσπούν την προσοχή των οδηγών με κίνδυνο πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων.
Ένα και πλέον χρόνο μετά, οι πινακίδες εξακολουθούν να βρίσκονται στο σημείο που τοποθετήθηκαν, αφού δήμος και εισαγγελέας αγνόησαν τα έγγραφα της τροχαίας και κατ’ επέκταση την ισχύουσα νομοθεσία, όπως αποδεικνύεται και από τα έγγραφα.
Το θέμα λοιπόν που εγείρεται πέρα από νομικό είναι και ηθικό και αφορά τόσο στο δημοτικό συμβούλιο το οποίο έδωσε την έγκριση για την τοποθέτηση των φωτεινών διαφημιστικών πινακίδων παρακάμπτοντας το γράμμα του νόμου όσο και στο δήμο και στην εισαγγελία που πέταξαν στο συρτάρι τα έγγραφα της τροχαίας που ζητούσαν την αφαίρεσή τους.
Οι απαντήσεις λοιπόν που ζητούν οι πολίτες είναι πολλές. Με ποιο δικαίωμα ένα εκλεγμένο όργανο παρακάμπτει τους νόμους του κράτους θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή των δημοτών; Πόσο μεγάλο είναι το τίμημα που εισπράττει ο δήμος Ξάνθης προκειμένου να αγνοήσει τη δική μας ασφάλεια; Με ποια δικαιοδοσία η εισαγγελία Ξάνθης αγνοεί έγγραφα της τροχαίας και με βάση ποιου νόμου κρίνει ότι η υπόθεση δεν ευσταθεί και τη βάζει στο αρχείο της; Έχει δικαίωμα ο εισαγγελέας Ξάνθης να προβεί σε τέτοιου είδους ενέργειες όταν μάλιστα το ίδιο το συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε παράνομες τις συγκεκριμένες διαφημιστικές πινακίδες; Υπάρχει άραγε η ίδια ανοχή και για ζητήματα απλών πολιτών που φθάνουν στις δικαστικές αίθουσες;
Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε ότι ενδιαφέρον θα είχε να δοθεί στη δημοσιότητα η απόφαση βάσει της οποίας τοποθετήθηκαν οι πινακίδες, η οικονομική συμφωνία που έκλεισε ο δήμος Ξάνθης, αλλά και το έγγραφο το οποίο απέστειλε στην τροχαία όταν ζήτησε την αφαίρεσή τους, προκειμένου να δικαιολογήσει τη θέση του.
Ερωτήματα αμείλικτα, τα οποία θα πρέπει να απαντηθούν καθώς η υπόθεση δεν αφορά πλέον μόνο στην ευαισθητοποίηση του Καναλιού 6, που πρώτο είχε αναδείξει το θέμα, αλλά και στην ίδια τη δικαιοσύνη μετά τις ενέργειες του τμήματος τροχαίας Ξάνθης.

Κ.ΚΑΝΑΤΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου